وزیر آب و برق پاكستان در دیدار با سفیر ایران خواستار افزایش همكاریهای دو كشور شد
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا , ایران و پاكستان توافق كردند كه پروژه واردات برق از ایران به این كشور به سرعت تكمیل و همكاریهای دو طرف در بخش های تجاری و انرژی توسعه یابد.

در دیدار علیرضا حقیقیان با سید نوید قمر كه امشب ( سه شنبه ) برگزار شد , دو طرف درباره مسائل مورد علاقه و همكاریهای دو جانبه تبادل نظر كردند.

وزیر آب و برق پاكستان گفت : سه پروژه مهم در زمینه انرژی برق بین دو كشور در حال اجراست كه می توان به واردات 35 مگاواتی كه در سال های آینده ظرفیت افزایش تا 70 مگاوات را دارد , همچنین پروژه 100 مگاواتی واردات برق كه نهایی شده و در نهایت پروژه بزرگ یكهزار مگاواتی انتقال برق از ایران , اشاره كرد.

سید نوید قمر افزود: با مشاركت ایران و تكمیل و اجرایی شدن آنها , این پروژه ها كمك شایانی به رفع بحران انرژی و برق در پاكستان خواهد كرد.

وزیر آب وبرق دولت پاكستان تصریح كرد: شرایط برای سرمایه گذاران ایرانی در پروژه های زیربنایی و تولید انرژی در پاكستان مهیاست و در طول سفر آتی رییس جمهوری ایران به پاكستان و برپایی نشست مشترك با آصف علی زرداری , راهكارها و تسهیلات جدیدی در امر ارتقای همكاریهای مشترك و سرمایه گذاری شركت های ایرانی در پاكستان ارائه خواهد شد.

حقیقیان در این دیدار گفت : ایران به روابط خود با پاكستان اهمیت ویژه ای قائل است و شركت های ایرانی بسیار مشتاق هستند تا در كشور دوست و برادر پاكستان سرمایه گذاری كنند.

سفیر كشورمان در اسلام آباد با ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه های مشترك بین دو كشور از همكاریهای ایران و پاكستان بویژه همكاری در بخش انرژی و انتقال برق ایران به این كشور ابراز امیدواری كرد.

نماینده نهاد دیپلماسی ایران در پاكستان درباره سفر آتی رییس جمهوری كشورمان به این كشور گفت : قطعا با سفر دكتر احمدی نژاد رییس جمهوری ایران به پاكستان , روابط اقتصادی دو كشور بیش از گذشته ارتقا یافته و برپایی نشست با مقامات پاكستانی در بهبود و همكاریهای فیمابین بسیار موثر خواهد بود.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: کریسمس , موسیقی , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: